kebahagiaan..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

10/31/10

Subhanallah Alhamdulillah.. Syukur..


terima kasih sahabat yg datang :)


Alhamdulillah syukur pada Mu ya Allah di atas segala nikmat yang telah dicurahkan kepada hamba Mu ini.. Semoga hamba Mu ini tergolong dalam golongan hambaNya yang sentiasa bersyukur atas nikmat yang diberikan..

Emh terlalu lama rasanya blog ini tidak di update, bukan kerna sibuk tapi kerana hilangnya istiqomah dalam diri insan yang hina ini.. Ya Allah kau berikanlah daku nikmat untuk terus istiqomah dalam melaksanakan segala amal ibadat kepada Mu ya Allah.. Hanya dengan istiqomah mampu untuk menigkatkan iman juga taqwa seseorang hamba itu.. Semoga daku dapat terus istiqomah dalam mengerjakan amal-amal islami aminn..



Subhanallah Alhamdulillah.. Syukur..





Dulu tanggungjawap ku hanya sebagi seorang anak yang wajib memberikan ketaatan sepenuhnya kepada kedua ibubapa ku, sebagai seorang mahasiswa yang diamanahkan untuk mencari ilmu sebanyak-banyakNya, sebagai seorang exco yang ditugaskan untuk menjaga segala kebajikan ahli, tanpa menafikan kewajipanku sebagai seorang hamba yang menyembah hanya padaNya yang esa. Allahuakbar..

Namun kini tanggungjawap ku semakin bertambah, tanggal 2.10.2010 telah tercipta sejarah baru dalam kamus hidupku. Dengan lafaz "aku terima nikahnya Nurhanisah binti Mansur dengan mas kawinnya RM300 tunai" aku telah sah bergelar seorang suami kepada seorang wanita yang sangat aku cintai. Alhamdulillah.. Syukur.. Namun tanggungjawap sebagai seorang suami bukanlah mudah seperti yang disangka, banyak perkara yang perlu kita fikirkan. hari ini, esok, lusa dan masa akan datang, segalanya perlu dirancang sebaik yang mungkin demi untuk mencapai sebuah baitul muslim sebagai pemangkin menuju daulah islamiah.

Masa ku terus berlalu dengan penuh kebahagian, kini tiba masanya untuk aku kembali menunaikan cita-citaku untuk menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi, dada yang kosong tidak akan mampu untuk memberikan isi kepada masyarakat "faqidusy syai la yu'ti" , semangat yang diberikan oleh sahabat-sahabat membuatkan aku bertekad untuk menyambung MA di al-Azhar. Walaupun terpaksa menahan pkeperitan sedih meninggalkan zaujah namun ia bukanlah penghalang utama. Peperiksaan kelayakan perlu aku tempuhi terlebih dahulu, sekiranya gagal maka gagallah impian ku.


Ku sangkakan mudah namun amat payah. MA tidak seperti BA anda perlu bekerja keras untuk berjaya. Allah itu maha pemurah, Allah itu maha mendengar segala rintihan hambanya, resah debaran yang kurasakan selama ini akhirnya damai, damai sedamai-damainya dan bertambah gembira apabila 2 khabar gembira serentak sampai kepada ku. Yang pertama aku lulus peperiksaan kelayakan. Yang kedua aku bakal menjadi ABI.. Subhanallah Alhamdulillah.. Syukur..



03.02.2011


Kini pernikahan ku sudah mencapai usia 4 bulan, Alhamdulillah syukur. sejak kehadiran zaujah ke ardul kinanah ini semangatku semaki bertambah, ye la siapa yang tidak bahagia apabila bersama isteri tersayang. Yang penting aku sangat bersyukur kerana di kurniakan seorang isteri yang sangat-sangat memahami, walaupun sering tiada di rumah dan kadangkala keluar awal pagi dan pulang lewat malam kerana urusan yang penting, tiada rungutan yang keluar dari mulutnya malah senyuman yang diberi. Moga Allah menenpatkan mu di syurga yang kekal abadi..




Kini bakal pejuang kami sudah pun berusia 3bulan 1minggu. Alhamdulillah syukur. Moga Allah memberikan kesihatan pada Ummi kepada bakal pejuang kami dan dipermudahkan segala urusan dalam melalui saat mengandung dan melahirkan bakal pejuang kami. Amat benarlah sekiranya syurga itu terletak dibawah telapak kaki ibu, saat mengandungkan sahaja sudah pelbagai kesusahan yang perlu dihadapi tambahan pula saat melahirkan anak, amat sesuailah hukum yang Allah berikan kepada mereka yang menderhakai ibu nya..


Kini Mesir digemparkan dengan rusuhan yang dilakukan oleh rakyat Mesir untuk menggulingkan presiden Husni Mubarak. Revolusi yang telah diadakan di Tunisia tempoh hari telah memeberikan kesan kepada rakyat mesir untuk bangkit. Alhamdulillah syukur walaupun rusuhan dilakukan di seluruh Mesir namun kami berada dalam keadaan selamat insyaAllah. Dan kini rakyat Malayia telah dipanggil pulang ke tanah air, bagaimana dengan cita-cita ku? semoga allah memberikan jalan yang terbaik buat ku insyaAllah...


5 comments:

ukhti syikin said...

tahniah :)

nana sharom said...

happy to hear d good news... nk jada Abi dah yea anif.. hehehe alhamdullillah syukur..camne hanisah? mabok teruk x? kujen harap kalian di sana dlm keadaan sihat dan selamat.. huzaifah camne? ku ade cl abah ngan mak .. katanye dorang masih lom dpt contact hanif yea..? jaga diri baik2..

Kasih Tercipta said...

tahniah... :)

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA