kebahagiaan..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

8/25/10

Universiti Al-Azhar & PMRAM - Terima Kasih





Assalamualaikum w.b.t. Sudah sekian lama blog ini bersawang, barangkali kalau di jelamakan sebagai sebatang besi pasti sudah berkarat tidak berguna. Maaf dipinta kerna kemalasan yang bermaharajarela sekian lama di dalam diri ini menjadi penyebab utama kelesuan blog ini.

Terasa segan dengan sahabat-sahabat medic yang rancak menggerakkan blog peribadi mereka dalam misi menyampaikan dakwah Islam. Semoga tulisan yang serba rengkas ini menjadi pemangkin semangat untuk diri ini terus menulis, berkongsi pendapat serta sedikit ilmu yang ada pada diri insan yang hina ini.

Alhamdulillah biiznillah daku selamat tiba di bumi Malaysia yang tercinta pada 17 ogos 2010 tempoh hari. Terasa masa terlalu cepat berlalu 4 tahun bagaikan 4 minggu. Perasaan gembira bertemu keluarga tersayang setelah hampir 3 tahun ditinggalkan demi untuk menuntut ilmu di rantauan tidak dapat digambarkan, namun tidak dinafikan kenangan bersama arwah adinda tersayang membuatkan hati terasa sedih, imbauan demi imbauan tergambar di fikiran, semoga roh ateh ditempatkan bersama para insan yang dijanjikan syurga Allah aminnn.

Apa yang ingin dikongsikan bersama ialah cabaran dalam menghadapi realiti manusia di bumi Malaysia ini. Terkenang kata-kata ust syafiq ketika baru 2 hari ku berada di Malaysia " Selamat pulang ke Malaysia. Rasailah dunia keriangan di sini." ya memang dunia kini penuh dengan keriangan, keriangan berjuang juga keriangan rintangannya, pelbagai cabaran perlu dihadapi, pelbagai masalah perlu diatasi, pelbagai tohmah perlu dirempuhi.. Jauh sekali cabarannya berbanding dengan ardul kinanah, amat jauh sekali..

Terima kasih Al-Azhar kerana memberi ku ilmu untuk berhadapan dengan pelbagai permasalahan ummat. Terima kasih PMRAM kerana mendidik ku bagaimana untuk berhadapan dengan kerenah manusia. Tanpa keduanya sudah pasti daku kaku membisu dalam meneruskan misi dakwah perjuangan yang telah dibina oleh baginda junjungan Nabi Muhammad s.a.w ini..

Ilmu agama akan kita dapati dengan kita mengaji,bertalaki dan sebagainya. Ilmu berhadapan dengan masyarakat,menyelesaikan masalah kita hanya akan dapati dengan berpersatuan. Hanya dengan bertalaki tanpa bermasyarakat (berpersatuan) yakin dengan pastinya tidak ramai yang mampu untuk berhadapan dengan cabaran yang sangat berat begitu juga hanya dengan bermasyrakat tanpa ilmu juga tidak mampu memberi kesedaranyang jelas kepada masyarakat..

Kecapi keduanya seiringan agar kita dapat memberikan kesedaran yang baik pada masyarakat Malaysia khususnya remaja-remaja yang semakin parah dengan pelbagai masalah aqidah dan sosial...

“Tidak sepatutnya bagi orang-orang yang mu’min itu pergi semuanya (ke medan perang). Mengapa tidak pergi dari tiap-tiap golongan di antara mereka beberapa orang untuk memperdalam pengetahuan mereka tentang agama dan untuk memberi peringatan kepada kaumnya apabila mereka telah kembali kepadanya, supaya mereka itu dapat berjaga-jaga.” [al-Taubah 9: 122]




2 comments:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA