kebahagiaan..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

1/15/10

Imtihan Semakin Hampir..



Imtihan semakin hampir...

Syukur pada Allah..
Rahmat keredhaanNya..
Ku berada di bumi berkat ini untuk yg terakhir..
Tahun penentu langkah ku yang seterusnya..
pengakhiran bagi permulaan episod perjuangan..
aku inginkan kejayaan..

Imtihan semakin hampir..

namun..
Sejauh mana persedian ku dalam menghadapi jihad ini..
Adakah sehebat insan bertaraf mumtaz??
sebijak usaha jayid jiddan??
sekadar usaha jayyid??
berpada dengan maqbul??
aku inginkan lebih dari itu..


Imtihan semakin hampir..

tika ini segalanya tiba..
ujian, dugaan, ranjau, menghimpit jiwa..
sokongan, dorongan, semangat yg ku tagih..
doa juga keampunan ingin ku raih..
pembakar semangat perjuangan..
menghadapi segala rintangan..
aku inginkan kekuatan..


Imtihan semakin hampir..

berhadapan, kehadapan, menghadap..
persepsi, reaksi, berkomunikasi..
hablu minAllah wa hablu minannas..
segalanya pasti ada yg terasa..
minal adna ila a'la..
pada yang Esa juga setiap hambanya..
ku inginkan keampunan..

Ya Allah..
Iyyaka na'budu wa iyyaka nasta'in..
berilah aku kejayaan..
berilah aku kekuatan..
berilah aku keampunan..
agar aku dapat meneruskan perjuangan..
aminn...


2 comments:

ninim said...

Semoga ALLAH mempermudahkan kamu

نور شيرا شزني بنت مزني said...

salam alaik..

target MUMTAZ!!