kebahagiaan..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

10/15/09

Perjungan Tetap akan Diteruskan.. Cepat Sembuh!!



Tregedi 11 oktober menjadi satu sejarah. Kembara perjuangan telah diuji dengan cubaan serta dugaan. Apa yang pasti segala dugaan serta musibah yang berlaku sebagai satu ujian untuk menambahkan lagi semangat serta menguatkan lagi keimanan kita pada Allah..

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta." Al-angkabut ayat 2&3.


Kenikmatan Buat Para Pejuang..


"Tidaklah sama keadaan orang-orang yang duduk (tidak turut berperang) dari kalangan orang-orang yang beriman - selain daripada orang-orang yang ada keuzuran - dengan orang-orang yang berjihad (berjuang) pada jalan Allah (untuk membela Islam) dengan harta dan jiwanya. Allah melebihkan orang-orang yang berjuang dengan harta benda dan jiwa mereka atas orang-orang yang tinggal duduk (tidak turut berperang kerana uzur) dengan kelebihan satu darjat. Dan tiap-tiap satu (dari dua golongan itu) Allah menjanjikan dengan balasan yang baik (Syurga), dan Allah melebihkan orang-orang yang berjuang atas orang-orang yang tinggal duduk (tidak turut berperang dan tidak ada sesuatu uzur) dengan pahala yang amat besar;"


Al-imam Abdullah bin Mubarak pernahmenulis kepada sahabatnya yang beriktikaf di Makkah dengan meninggalkan tugas Jihad:

Wahai saudara yang sedang beribadat ditanah suci,
kalau saudara melihat kami,saudara akanketahui,
Saudara hanya bermain dengan ibadat,
Siapa yang pipinya berlumuran airmata,
maka leher kami berlumuran darah,
Kalau kudamua penat didalam kebatilan,
Maka kuda kami penat di medan perang.


"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya? Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan ugama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya). (Dengan itu) Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu, dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang baik dalam Syurga " Adn ". Itulah kemenangan yang besar."
As-Saff 10-12


Semoga antum semua cepat sembuh..

Syam : anta kene kuat tuk menghadapi ujian yang menimpa ini, mungkin ini giliran anta diuji dan ujian untuk kami juga pasti akan menyusuli cuma mybe bentuk berbeza , semoga ujian ini dapat menguatkan lagi kerja dakwah serta semangat anta k :)

Hadi: you are the best, walau kaki berbalut tapi ttap ceria xtau la bila msa hang xkan ceria, kaki sahaja yang sakitkan so masih mampu untuk membantu mengerakkan perjalanan dakwah Islam dalam perubatan. gunakan kesempatan kedatangan adik2 ke rumah sebgai satu peluang untuk hang memberi nasihat serta tunjuk ajar, cepat2 sembuh k..

Dayat : kerja kuat anta amat kami hausi, semoga diberi kecerdasan secepat mungkin untuk meneruskan misi2 perjuangan yang semakin rumit. Rehat secukupnya untuk kerja2 yang mendatang. (turun dari sidratul muntaha tu mai duk dewan ada ore jaga :P )

Anas : Mungkin masih terkejut dengan apa yang berlaku, "UPAP kerja setahun" itulah nasihat yang selalu ana sebutkan kepada anta. nasihat yang diberikan dari ust mumtaz kepada ku ketika ku memegang tugasan tersebut. kuatkan semangat, tekadkan keazaman, cekalkan hati semoga boleh kempbali bertugas berssama kami semua..

Soleh,Hakim,Wan Zaimu Alhmdulillah dan tahniah, musibah yang telah antum lalui langsung tidak mematahkan semangat untuk terus membantu, walaupun terdapat kecedraan dlaam tragedi tersebut namun antum tetap terus bergerak membantu segala gerakkerja yang dijalankan.. semoga Allah membalas jasa2 antum semua aminnn...


1 comment:

Mohamad Mustakim Bin Sarmuji said...

salam. semua kna sabar mghdapi ape shaja dugaan.bru dinamakan sbhgian drpda prjuangn......