kebahagiaan..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

7/14/09

Alhamdulillah...



Letih, gembira, sedih semuanya dapat ku rasakan dalam fatrah yang sunguh mencabar ini. Pelbagai peristiwa, tugasan, kenangan pahit, manis, suka, duka bersama sahabat-sahabat.

Bahang Mesyuarat agung tahunan semakin hampir, sahabat2 AJKT masing-masing sibuk dengan tugasan terakhir mereka, mungkin ini tugasan yang terakhir dan mungkin juga ada tugasan yang baru selepas dari MAT ini.

Semalam seorang sahabat AJKT telahpun pulang ke malaysia, dan tugasannya telah diserahkan sebulat suara kepadaku. Alamatnya MAT ni terpaksalahku menjawap untuk dua jawatan huu..Jangan tanya banyak-banyak ek, siapa yang banyak tanya maka lemah imannya hiii..

Semalam telah diadakan kursus jenazah dalam program yang sedang berlangsung di DPMZ. penerangan yang jelas serta praktikal pengurusan jenazah yang disampaikan ku kira mendapat perhatian penuh dari setiap peserta seminar yang hadir. satu persatu di tunuukkan oleh pembentang dalam paraktikal tersebut, ustaz aizam menjadi mangsa sebagai model untuk menjayakan praktikal tersebut.

Praktikal tersebut betul-betul membuatkan hati ku tersentuh, fikiranku terkenagkan arwah ateh, begitulah agaknya keadaan arwah ateh ketika dimandiakn serta dikafankan. Dalam perhatian yang diberikan tanpa kusedar mengalir juga sedikit air mata ku :) hati terasa kerana tidak dapat mengafankan sendiri tubuh arwah ateh. apa-apa pun ku mendoakan agar roh ateh tenang disamping para solihin insyallah. tanda-tanda serta perjumpaan tidak sedar ku bersama ateh melazimkan lagi doa2 ku pada ateh.

Alhamdulillah kejayaan yang telah ateh kecapi dulu menjadi inspirasi ku dalam menjalani peperiksaan tempoh hari. Bersyukur juga pada Allah dengan semangat yang ku perolehi itu sekali lagi mendatangkan kejayaan dalam diriku.

"Assalamualaikum ya hanif" sahabat baik arab menelefon ku..
"walaikumsalam ya habib albi" seloroh ku
"Izayyak? amil ih? " perangai arab yang suka tanya soalan sama :)
"Alhmdulillah " jawap ku..
" Natijah dah keluar " kata rahman pada ku, secara aotomatik berderu perasaan. hati ku. Ya Allah najahkanlah Ku dalam imtihan ini..
" anta mesti mumtazkan" kata ku, Rahman memang seorang pelajar yang terbijak dalam kelas kami, setiap tahun pasti dia seorang sahaja yang akan mendapat keputusan mumtaz, sejak dari tahun satu lagi. Kesempatan bersahabat dengannya kami gunakan sebaiknya, sebarang persoalan atau masalah dialah tempat rujukan kami.
" naam, tapi masih lagi control "
"bagaimana dengan result ana? basyira wala hazina " tanya ku dalam debar..
" mabruk alaik ya hanif " Rahman berteka teki dengan ku.
" mabruk eh? "
" kamu berjaya lulus imtihan"
" betul ke? sunguh2?? " tanya ku untuk menguatkan.
" betul insyallah"
" Alhamdulillah, syukran ya Abdul Rahman"

Bersyukur pada Allah atas anugerah yang telah diberikan kepada insan yang hina ini.. apa-pun natijah ini masih lagi dalam tahap control dan mungkin boleh berubah, ku berdoa jikalau berubah sekali pun kearahyang lebih baik insyallah..

Ku juga berdoa pada Allah agar sahabat-sahabat yang lain diberikan kejayaan yang lebih baik insyallah. Perbanyakkanlah doa kepada Allah "hanya padaMu Ya Allah kami sembah, dan hanya padaMu jua lah kami meminta pertolongan"..







No comments: