kebahagiaan..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

4/19/09

Along Bangga ada Adik Macam Ateh



Ya Allah Kau tempatkanlah Ateh bersama2 orang yang soleh, aminn

Ateh, pemergianmu menjadi sumber inspirasi pada Along perjuangan tetap diteruskan walau apa pun yang berlaku itu janji Along..

Air mata ku mengalir...


Segalanya berlaku seketika..

3.10 am ( mesir ) " Akum Along ateh masuk hopital doakan ateh sembuh"

10.27 am " Ateh masuk icu dr kata peluang ada 50/50 teruskan berdoa"


5.13 pm " Along, kuman menyerang buah pingang dr kata 10pratus je"

6.42 pm " A.anip, zaed dh pergi jauh.. "


sunguh mudah perjalanan mu Ateh..
Alhamdulillah..

Air mataKu menitis lagi...




8.9.2006
tarikh terakhir kita dapat berkumpul semua adik beradik,
Ateh masih lagi di tingkatan 3




7.2.2008
Along masih disini tak dapat meraikan hari keluarga bersamaMu






Hari kita bersama hantar Alang di KLIA

Walaupun perasaan sedih ateh tidak dapat bersama ketika Along pulang ke Mesir, tetapi mesej Ateh amat mengembirakan hati Along, terima kasih Ateh..

"akum. kehadapan abang yang ku sayangi hi maafkan adinda krn x menghantar alng ke klia terima kasih ats pemberian ihklas Along mp4 tu kat Zaed insyAllah zaed akan buat lok2 spm nanti k alam"

Ateh, kau telah membuktikannya..

25.4 ni Ateh akan dinobatkan sebagai salah seorang pelajar ceperlang spm sek..

air mataKu gugur lagi..




email dari fizah..

"salam...
shat a.anip? kita dh attach gmbr arwah...kita attach kn skali gmbr dia wktu g langkawi aritu...yg gmbr janazah tu kita amek dlm pkul 5 lebih cmtula..
so skrg ni kt nk cte cktla..at least a.anip tahu..
janazah smp ke rumah dlm pkul 3 pg...nenek org prtama yg mmegang mnyambut dan mmegang jnazah bila dletakkan atas katil...nenek kata dahi dia brpeluh bila nnek pgang..tanda meniggal soleh a.anip....ktorang trus bacakan yasin dan quran smp ke subuh...maklong ngn makusu dbantu cik yam sapu minyak kat tangan dan setiap sendi arwah..bdan dan tangan arwah klihatan agk bengkak ckt mgkin dsbabkan bnyak sngt air dn antibiotik dmasukkan..lpas tu de sorang pkcik yg smbung dbantu oleh kwan arwah..lpas subuh sume org2 surau dtag baca yasin untuk arwah..janazah arwah dmandikan dlm pkul 9 pg....masa tu sume saudara mara, kawan2 arwah dan pnduduk kg mujahidin dh ada..slpas tu janazah arwah dikafankan...waktu nila saat yg sngt2 mnyedihkn..bila ahli kluarga cium arwah buat kali terakhir...slpas tu jnazah dbawa ke surau utk dsembahyangkn dan dkebumikan...
sbnarnye arwah bkan kne denggi...paru-paru arwah djangkiti kuman...doktor suspect salah satunye virus tikus..dlm x-ray sblah kiri badan arwah pnuh dgn kuman..masa pagi dia di tukar ke hosp klang, arwah dh pun dlm keadan kritikal..ptang tu makusu ngn maklong smpat brjumpa ngn arwah dan sblum dia dpengsankan alhamdulillah maklong smpt suruh arwah mngucap..arwah dmasukkan ke icu sbb buah pinggang dia djangkiti kuman dan hndak dicuci..takdir Allah, buah pinggang arwah gagal brfungsi lg..arwah mniggal dlm pkul 11.30 dan slepas setengah jam doktor cuba mnyelamatknnye..ternyata Allah lbih mnyayangi arwah dr kita...dlm pkul 12 bru dktor britahu paklong arwah tiada lg..
klu a.anip nk tau 2 minggu sblum arwah mniggal,dia de pg sg.congkak dgn kwn2 dia..kbtulan odw ke sn dia xcident..dadanye trhentak ke batu..satu prkara lg seminggu lpas
polis buat rentangan kt sg conkak yg sungai tu tercemar...doktor suspect kmungkinan bsar arwah djangkiti virus wktu mndi di ctu..
arwah de bg tanda2 sblum dia mninggal...2 minggu sbkum dia mniggal arwah jd sngt pndiam ngn keluarga...kawan dia de ckap yg dorang xcident dpan kubur dan arwah de brgurau katanye kubur tu dh memanggil manggil dia..lg satu arwah de beli enset bru dan dia prnh ckp yg dia x kan pakai lama enset tu..

alhamdulillah a.anip...
klu a.anip nk tau...wktu dh nk dkat subuh de cecair wangi kluar dr hidung arwah dan cecair tu mkin kerap kuar bila nk dekat dimandikan dan dikafankan...alhamdulillah itu tnda meniggal anak soleh a.anip...wktu janazah dmandikan dan bila paklong cium bwat kali trakhir, janazah mngalirkn air mata...
entahla a.anip...

kehilangn arwah sngt2 terasa...kehilangn dia mmbuatkn kita rs mcm khilangn adik sendiri..
2 hari slpas arwah mninggal paklong sangt2 lemah...kerap mngalirkn air mata...xboleh tnggal sorang2...masa solat sunat hadiah bila pakusu bacakn doa untuk arwah,mmg sume xdpt than lg.. time sarapn pn pklong xdapat mnahan ksedihan dan mngalirkn air mata...alhmdulillah mlm a.anp tepon ke umah tu paklong dh okay ckt..

hnya tu je yg mmpu kita ceritakn a.anip..maaf xdpt tmankn maklong ngn paklong untk 2 hari lg sbb kita de progrm di kmpus...insyallah slps progrm kita call mklong tnya khabar..kita bangga a.anip mmpunyai seorg adik mcm arwah zaed..kita sama2 doakn utk roh arwah moga dtmptkan dklangn org briman..amin..maaf klu kita xdpt nk sempurnakn amanah a.anip..salam... haa lupa satu lagi nak cte..kli a.anip nak tau lepas dmandikan wajah arwah jd putih dan bersih..nmpk mukanya cam senyum.. ramai orang cakap cam2..k "



Alhamdulillah..
semoga Allah menempatkan Ateh bersama2 orang2 yang dijanjikan syurga oleh Allah S.W.T.

kami semua pasti akan menyusul ateh

bila tarikh,masa,hari kita semua tidak mengetahuinya

yang penting persedian menyertai Ateh perlu kami tingkatkan

perjuangan kami sebagai hamba Allah yang masih lagi berada dimuka bumi tetap diteruskan

Ateh.. ketahuilah

Along amat berbangga mempunyai adik seperti Ateh..

air mata terus mengalir...