kebahagiaan..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

12/29/08

Palestin Bermandi DARAH!!

















Hati mana yang tidak tersentuh, jiwa mana yang tidak terluka, mata mana yang tidak mengalirkan air mata melihat penderitaan dan kekejaman yang dilakukan ke atas saudaranya sendiri. Bukankah umat Islam itu kesemuanya bersaudara?

Dan kini, saudara-saudara kita yang lain sedang mnderita dan di zalimi di Palestin! Israel laknatullah terus melakukan kekejaman yang tiada henti ke atas penduduk Palestin. Tidak berperikemanusiaan .Ternyata mereka lebih teruk dari seekor binatang !!

Ya Allah, peliharah dan lindungilah,jua selamatkan saudara2 ku di Palestin ini. Tak termampu untuk diri ini membantu bersama2 menentang kekejaman musuh Allah juga musuh seluruh umat islam. Hanya doa saja mampu ana kirimkan buat mereka semua saudara2 ku di Gaza.

Sama-samalah kita berdoa, melakukan solat hajat memohon agar umat Islam di sana dilindungi dan musuh2 Islam itu dihancurkan! Ketika ini, di serata negara islam sedang giat melakukan demontrasi juga menghulurkan bermacam-macam bentuk bantuan untuk mangsa2 di palestin.

Dan kita pula, bagaimana?masih adakah lagi masa untuk kita bergembira dan bersantai-santai bercerita2 dan bergelak ketawa ketika ini?Masih bolehkah kita mengupdate friendster dengan komen2 dan gambar2 harian kita,jua kisah2 dan gambar-gambar yang menghiburkan? Masih sanggupkah kita untuk meraikan , berhibur dan bersorak- sorak keriangan menyambut kedatangan tahun baru?

Ingat,mereka itu SAUDARA kita, kita akan disoal nanti,apakah sudah kita tunaikan tanggungjawab dan menunaikan hak2 terhadap saudara-saudara Islam kita yang lain?
Ana rasa, antum semua sudah cukup bijak untuk berfikir apa yang sepatutnya kita lakukan ketika ini....!Janganlah menjadi muslim buta dan tuli seolah-olah tidak ada apa berlaku..