kebahagiaan..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

12/29/08

Mari Berusaha.... BOIKOT....










Fatwa Dr Yusof al-Qardhawi

" Jihad untuk membebaskan tanahair Islam dari serangan dan penjajahan musuh Islam adalah suatu kemestian dan kewajipan suci agama. Ini berdasarkan dalil yang kukuh dalam al-Quran, Sunnah dan Ijma` Ulama`. Kewajipan ini secara utamanya terbahu ke atas penduduk-penduduk yang menghuni tanah berkenaan, kemudian wajib di atas bahu umat Islam sekitarnya. Sekiranya mereka tidak mampu, maka kewajipan tersebut menjadi kewajipan umat Islam seluruh dunia.

Antara bentuk pertolongan dan bantuan terhadap rakyat Palestin tersebut ialah memboikot secara total barang buatan Israil dan Amerika, kerana setiap ringgit atau dirham, dolar atau pound yang anda gunakan membeli barangan tersebut akan berubah menjadi peluru yang ditembakkan ke arah saudara-saudara dan anak-anak di Palestin ".

Antum sudah membacanya bukan? so apa tindakan antum seterusnya?? adakah kita ingin digolongkan dalam kumpulan manusia yang menyumbang peluru hidup kepada tentera syaitan agar dibenam ke dalam jasad pejuang2 Allah??

Yaps, ana akui bukan mudah untuk kita memboikot barangan2 tersebut dan ana juga mengakui bahawasanya ana juga tergolong dalam golongan orang2 yang mengunakan barangan tersebut, akan tetapi adakah kita akan terus berada dalam keadaan sebegini? mengunakan barangan tersebut sewenang2nya seolah kita tidak mempunyai perasaan bersalah sedikit pun terhadap kekejaman israel?? So anak ingin mengajak kepada sahabat2 marilah sama2 kita mencuba sekadar kemampuan kita untuk memboikot barangan2 hasil daripada buatan musuh islam ini. Ana yakin kita tidak akan mati kelaparan sekiranya kita tidak menjamah KFC, kita tidak akan kehausan sekiranya kita tidak meneguk COCA COLA, kita tidak akan kekurangan maklumat kalau kita tidak membaca The Sun dan sebagainya..

Kalau kita tidak dapat meninggalkan semua janganlah sampai kita mengunakan semua k
PEACE :)

Ingatlah firman Allah yang bermaksud :

" Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan orang-orang yang memerangi kamu kerana agama sebagai kawanmu dan (mereka) mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barangsiapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim ".(surah Al-Mumtahanah :9)"